Gradia mukana Työ ei syrji -kampanjassa

Työ ei syrji logo

Gradia mukana Työ ei syrji -kampanjassa

Gradia on mukana valtakunnallisessa #eisyrji -kampanjassa, joka tähtää asenteiden muuttamiseen ja syrjinnän vähentämiseen työelämässä. Tavoitteena on tehdä työelämän tasa-arvosta itsestäänselvyys.

”Allekirjoitamme Gradiassa tämän kampanjan viestin täysin. Oikeudenmukaisessa ja vakaassa yhteiskunnassa työmarkkinoilla on tasa-arvo ja kaikki saavat arvostusta. Tämä ei kuitenkaan ole itsestään selvää ja siksi on tärkeää, että asiasta herätetään keskustelua ja eri toimijat laajalla rintamalla näyttävät sitoutumisensa”, kuntayhtymän johtaja Vesa Saarikoski sanoo.

 Asenteet syrjivät

Syrjintää esiintyy, vaikka siihen liittyvä lainsäädäntö on Suomessa kattavaa ja valvonta toimii.
Kampanjan käynnistänyt Elinkeinoelämän keskusliitto EK on selvittänyt aiemmin tänä vuonna Taloustutkimuksen toteuttamissa kyselyissä kansalaisten kokemuksia ikäsyrjinnästä sekä seksuaalisesta häirinnästä. Kymmenen prosenttia suomalaisista on kokenut ikäsyrjintää työtä hakiessaan viimeisen kahden vuoden aikana. Seitsemän prosenttia työikäisistä ilmoittaa kokeneensa seksuaalista häirintää työssään viimeisten kahden vuoden aikana.

Kampanjan avulla herätellään suomalaisia pohtimaan asenteitaan. Kampanjassa on mukana laaja joukko eri toimialojen yrityksiä ja yhteisöjä, jotka ovat sitoutuneet edistämään kaikille avointa syrjimätöntä työkulttuuria.

Lisätietoja kampanjan verkkosivuilta www.eisyrji.fi.